MinnaMupp

MinnMupp eller Minna heter enligt papprena Buffet´s Ava Gardner och är född den 15/4 2009 och är min första boxer. Hon är tigrerad utan några större vita tecken.

Minna är en busig liten tös med massor av krut och vilja. Hon älskar att träna lydnad och spår med mig matte Amanda.

Jag är 17år och går i 1.an naturbruksprogrammet inriktning naturvetanskap och det är jätte roligt däremot får jag vara utan min älskling i veckorna :( Hemma har vi en stor gård med massor av mjölkkor som vi också ställer ut på utställning med hjälpa av en annan gård och dess ägare (moster och hennes man). Vi har haft 2st boxrar innan Minna. Dixie och Zorba hette dom. Jag växte upp med Zorba och när det var dax för mig att skaffa en egen hund så föll valet självklart på boxer!

Våra framtida planer är att vi ska tävla i lydnad och spår men hur långt vi ska gå, de får vi se, så länge vi tycker att det är kul så kommer vi att fortsätta :D

PuSs&HaJ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0