Regnar de eller va?

Herre gud vad det är tråkigt väder... jag saknar sommarens soliga dagar!

Idag har jag och Minna gjort massor av roliga saker. Första la jag ett rakt spår ca 150m med 3 leksaker och 3 pinnar och med en liggetid på 40min. Undertiden spåret lå och gottade till sig så gick jag och Minna på en promenad. Första la jag ut pinnar efter vi gått sedan när vi vänt och gick tillbaka fick Minna plocka upp pinnarna. Hon blev verkligen super taggad på dom, lilla busan märkte att matte ville ha pinnarna, då är det extra roligt tycker hon :) Tack så super mycket för tipset Lee. Hon är mycket mer intresserad av pinnarna i spåret nu.

Efter den lilla men roliga promenaden så gick vi in för en kort stunds dricka paus och sedan ut igen för att ta spåret. När jag släppte på Minna på spåret så fattade hon direkt vad jag ville att hon skulle göra. Hon har aldrig varit så fukuserad på spåret tidigare, det syns att hon tycker att de är kul. Hon spårade lugnt (i vanligafall så rusar hon ut i spåret och tappar de när hon sedan glömt vad hon skulle), noggrant och markerade sakerna jätte bra men hade lite problem med att spåra i självaspår kärnan i början men sen hittade hon den. Det passerar massor av djur på det fältet vi var på. Inte konstigt att det blir lite jobbigt för henne. Vi har ju nästan precis börjat och jag är extremt nöjd med alla hennes prestationer.

Nu så sover Minna så jag har passat på att ringa runt lite på olika vandrarhem i Göteborgs området men där är ju ingen/alla upptagna vandrarhem, motell eller hotell. Väldigt frustrerande. Jag och Natalie som skulle ha det så jäkla kul med varandra och hundarna, så går det inte att hitta något litet ställe alls. Ska höra på ko utställningen med en bonde som bor precis utanför Göteborg om vi kan få bo hos dom den helgen. Man vill ju inte känna sig påträngande direkt...

Sedan ännu ett problem... suck! Mormor som skulle vatt här hemma och passat Minna under utställningen är kvar uppe hos min moster (som ska få barn vilken sekund som hellst). Då betyder det att jag måste ha med Minna upp, fortfarande inget problem egentligen men sedan är jag tvungen att ringa vandrarhemmet som vi skulle bo på och de hade inga hundrum! Antagligen får jag stanna hemma med Minna och om inte jag följer med då ville inte mamma åka upp själv. Kul! Ska man ta med madrass och sova i bilen med Minna?

Hadebraminavänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0