Helg med Sofia Fiat Olsson + spårdag

Jag måste säga att det har varit en mycket mysig helg med Fiat. Efter skolan i fredags tog vi bussen från Svalöv- Teckomatorp- Eslöv. När vi var i Eslöv så köpte vi lite godis och läsk. Det var lite drygt med all packning men det gick fint ändå.
På bussen mot Hörby snackade en kille och en tjej om psykologi A, tydligen var den väldigt konstig. Haha! Då är jag glad att jag har Kemi A, eller?
Väl hemma skulle jag och Fiat hjälpa mamma med att göra rent kornas dricks kar. Fiat fick leka turist bonde. Det var riktigt kul faktiskt. Vi tog prover på vattnet för att sedan se på biologin vad där var + att vi ville plocka lite poäng hos våran biologilärare.
Senare såg vi på American pie the naked mile, alltid lika klockren!
I lördags gjorde jag, Fiat och kusin vitamin Stiff iordning för min tjejfest + Axel nästa fredag. Kommer att vi super kul! Minna var med och hon hittade en gammal boll som hon super älskade (den var helt sönder efter ca 2 sekunder).
Igår blev det då spår dag och idag var det jag & Minna, Håkan & Wilma, Sacco, Goldie & Åke, Anna & Enzo samt en till med hunden Donna. Minna fick 2st spår:
Första spåret var ett rakt spår på ca 30m, 2pinnar och 2 leksaker. Hon började på spåret bra men fattade inte första att hon skulle spåra. Hon missade de 2 första(1 leksak och 1 pinne) medens den 3(pinne) tog hon helt perfekt, stannade tillochmed kvar och väntade på mig. Sista(leksak) markerade hon mycket svagt.
Andra spåret var ca 100m med en vinkel (3 leksaker och 3 pinnar. Hon markera ganska bra men skiftar mycket fram och tillbaka i spåret, kommer av sig ett par gånger men när hon är helt ur spåret, då kallar jag in för att sedan släppa på henne rätt igen.
Nästa gång ska jag köra utan vinkel.
Nä nu börjar det bli sent, Kram!
!
Fiat leker turistbonde
t.v Enzo, t.h Minna

Vår fina spårplats

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0