Spårdag

Idag är det spårlördag vilket innebär att jag och Minna var med spårgänget och spårade. Idag var min och Minnas 2 spårlördag och det gick riktigt bra för att vara sådanna nybörjare som vi är.

Först la jag ut ett spår på ca 100m med 4 leksaker och 2 spårpinnar med liggetiden 30min. Minna var helt galen i att få börja på spåret, hon gnydde över att hon faktiskt fick vänta så länge, se video.

Spår 1: Gick jätte bra, Minna hade nosen i marken hela tiden men var mycket snabb med markerandet av pinnarna/leksakerna. Hon markerade dom men kanske inte så tydligt som det skulle. Hon är så ivrig att få arbeta. Vi fick mycket beröm av Åke fast jag skulle tänka på att ha ännu längre lina tills nästa spår.

Efter fikan hos Håkan lade jag vårat andra spår på 100 x 20, alltså en vinkel, samma antal spårpinnar/leksaker och med en liggetid på 30min. Denna gången gick det inte riktigt lika bra som tidigare, först hittade Minna inte in på spåret sedan hade det börjat blåsa under de 30min så Minna spårade inte riktigt i kärnan av spåret. Sedan var jag ett störande moment då jag inte hade en tanke på vad Åke sagt tidigare men att släppa efter ett par meter lina. MEN vinkeln tog hon med bravur!!

Jag är så stolt över min lilla pärla!

För Åke så gick det bra med Zacco (10år gammal rottis som tävlat i elit spår) men lite mindre bra med Goldie(6årig rottis, tränas men tävlas inte) som inte markerade pinnarna.

För Håkan med sin Wilma (4år och halvsyster med Goldie) gick det riktigt bra. Håkan sa:
- Hon stack ut som en raket i spåret!

En riktigt lyckad dag, vi ses nästa spårlördag spårgänget!



Pöösss


Kommentarer
Postat av: Lee

Hej

Vad duktiga ni är, Du och Minna

Kram från Lee med Boxrarna två.

2010-10-09 @ 19:07:12
URL: http://picasso-james.se
Postat av: Amanda

Jag menade förståss inte video utan bild, ups :D

2010-10-09 @ 20:21:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0