Den tvåbenta i vår duo

Hej!

Idag tänkte jag ämna lite tid åt mig själv som den tvåbente i våran duo. Amanda heter jag bor på en bondgård som har sin boplats mitt i smeten mitt i skåneland. Vi har ca 220 mjölkkor + kalvar av rasen Holstein(den svart/vita rasen). Vi har ett par katter och så har vi våran lilla boxer Bozz som i övrigt mitt liv kretsar kring.



Jag är en sprallig, spontan och relativt rolig tjej på 18år som älskar att umgås med mina vänner och att vara med Bozz på alla möjliga äventyr. Några äventyr som jag speciellt tycker om är Boxer-sm, åka med på diverse olika läger(nästa år ska vi åka på det stora Boxerlägret i slutet av juli) men också att träna spår och lydnad på en dags upplevselse varje vecka och såklart att få umgås med min bästa vän varje dag.

Jag har alltid tyckt om djur av olika slag. Som liten var jag livrädd för kor(kan man inte tro numera) därför föredrog jag katter väldigt mycket. Sedan när jag var 10år slog rädslan för kor över och blev till ett mycket brinnande intresse. Jag har visat kor på utställning i 6år tror jag och under den tiden lärt mig massor av utställning och klippning, tvättning, mjölkning och allmänt hur man ska vara med kor. Mycket av erfarenheten jag fått från mitt ko intresse har förts över till hund intresset (boxern). Jag har lärt mig att det är viktigt att vara lugn när man tävlar, att inte koncentrera sig på andra när man är ett team med ett annat djur (både på tävlings och tränings banan).

Jag går 2.a året på Naturbruksprogrammet inriktning naturvetenskap på Svalöfs gymnasiet i just Svalöv. I framtiden vill jag jobba med djur men jag vet inte exakt på vilket plan eller egentligen med vad jag vill jobba med. Jag kommer att ha ett fortsatt brinnande intresse för boxern och vill jobba med en boxer som är arbetsvillig, glad med mycket humor, utseendemässigt enligt rasstandarden och framförallt en FRISK hund.

Bozz är min 2.a boxer och kommer från kennel Heros i Ronneby. Han är snart 9mån och totallt sprallar av boxerhet. Sådanna upptåg denna hund kan hitta på som man väldigt ofta bara kan skratta åt. Bozz kommer helt säkert att bli min prövo hund och jag kan lova att vi kommer att göra massor med roliga saker tillsammans.

Jag längtar efter 2012, det kommer bli ett år fyllt med boxeräventyr!

Hoppas ni lärt er något nytt om mig. Hör gärna av er om ni vill veta mer eller om ni kanske skulle vilja träna hund ihop. Skulle vara skit kul!

Natti på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0