Promenad ála söndag

Hej

Jag och Minna har varit ute på promenad med många roliga inslag! Hon är så jäkla duktig! När vi var på klubben i onsdags så fick sånt himla beröm för hur mycket jag och Minna jobbat ihop och hur mycket vi kämpar och har roligt tillsammans. Eva-Lena som var min & Minnas kursledare för valp/unghunds kurser är så glad över att vi fortsatt att utveckla intresset och kunnandet. Jag har kommit fram till att jag är nog den ifrån de 2 kurserna som fortfarande har intresset. Känns så himla roligt att snön är nästan bort smällt och att jag och Minna kan träna igen!

Men åter igen till promenaden. Först gick vi ut på våran lilla grusväg där gjorde vi uppletande utav Minnas lilla röda pipboll. Hon klarade det ganska bra. Jag tror att det är jag som får träna mest på den punkten ;) Sedan gick vi på asfaltsvägen en bit, sedan svände vi av mot en mindre asfaltsväg där jag hade Minna lös vid min sida. Jag tränar de ganska mycket. Känns så underbart att hon går vid min sida utan att det är "fot". Jag har kommandot sidan samt att jag klappar med handen mot jackan till den sidan jag vill att hon ska gå vid. Det funkar även om hon är en bit ifrån mig och det kommer en bil. Då säger jag kommandot sidan och så kommer hon till min sida :D Sedan svände vi av mot en grusväg. Där tränade jag inkallning med störning i form av springande hare. Hon kollade länge och väl på haren innan jag sa "hit Minna" då kom hon till mig istället för att springa efter haren. Då blev jag så stolt över min lilla flicka! När grusvägen tog slut så gick vi in på betesmark och där hade det varit vildsvin och bökat. Minna sänkte genast svansen men var ändå extremt nyfiken av spåren efter vildsvinen. Där vi gick var helt öppet så det kändes ok att gå genom. Minna hade inget emot de men hon nosade, kollade, nosade, kollade men hon var inte rädd. Bara en blandning av försiktighet och nyfikenhet. Sedan gick vi hem :P

Jag tog några foton men jag hittar inte sladden så att jag kan ladda över bilderna... :( typiskt också!!

Nu börjar skolan imon igen och de känns jobbigt, dock kommer jag hem igen på onsdag för att åka till klubben med Minna. De längtar jag till! Och sen på fredag så ska jag ha tjejkväll med mina vänner. Vi ska äta pizza & titta film - super myys!





Dagens valpinlägg(vi tar 2 idag):

 

Onsdagen den 24 Juni - 09

Heej

Ville bara säga Grattis till alla mina kullsyskon på 10veckors dagen

Kramar Minna

----------------------------------------------------------------------------------------------------------


Söndagen den 5 Juli - 09

Heejsan

Igår va jag hos Tant Kajsa som passade mig ett par timmar för att Matte o Stormatte skulle åka på Mayas boxer tik Vackras första utställning, storhusse körde gräs o lillhusse var hos kompisar. Det gick jätte bra att vara hos tant Kajsa, jag lekte o sov, det var mkt roligt.

Matte berättade att Vackra hade blivit BIM på utställningen med CK.
Grattis Kompis Vackra!
Matte hade även träffat en av Mayas tidigare kullar, Emil, en stor fin boxer kille o han fick också CK.
Grattis till dig!
Matte sa att där fanns 5 boxer som tävlade på utställningen o att alla var jätte fina.
Grattis till era placeringar!

Senare hemma iträdgården på kvällen busades det sör sullt hemma i trädgården. Jag o matte hade jätte roligt. Stormatte var också med o lekte, när min boll hamnat i baljan hjälpte hon mig att få upp den innan den dog. Vilken tur man har en hjälpande hand när man behöver en

Kramar till er alla från Minna


(bild från den 5/7-2009 - både jag och Minna var super trötta, tydligen katten på mitt ben också ;) )

Haa de brau!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0