Ny liten kille

Hej!

Nu har jag äntligen hämtat min lilla boxer kille Bozz, Heros Balboa u. KORAD Engelaiz Phantasy Witch e. IPO3 VPG3 Braveheart von st Vinzenz. I torsdags hämtade jag, mamma & Minna honom i Ronneby på kennel Heros. Tobbe gav massor med bra tips för att träna vidare senare. Leka mycket med honom för att öka intresset för saker, godis men också för spår och lite för lilla matte. När Tobbe såg Minna - Oj vilken kort nos! varhans första kommentar. Hehe jaa den är lite kort. Hemresan gick bra. Minna brydde sig inte ett dugg om Bozz medens han hade fullt upp med att försöka ta sig till fönstret. Tillslut blev han trött och sov nästan resten av vägen. När vi kom hem så var klockan mycket så vovvarna fick lite mat o en kiss och bajs runda sen var det bums i säng. Bozz sov hela natten(dock inte mattan för hon låg och sneglade på det lilla undervärket hela natten) Minna sov ganska så bra.

Bozz sover såklart mycket men han är väldigt pigg när han inte sover ;)

Min vackra mörka tigrerade flicka! Såg frågande på matte, Ska den lilla verkligen stanna här?

- Ja fina Minna, det ska han

Bilder från första dagarna:






Allt fröjd och frid tills igår natt då Minna blev jätte dålig. Hostade, kräkte överallt i hela mitt rum. Hon mådde verkligen apa. Jag trodde direkt på kennelhosta för Minnas och min kompis hade tydligen haft det i helgen men det visste vi inte innan i veckan då både hunden och matten var hos oss... När sedan morgonen äntligen kom så ringde jag till Lunds djursjukhus och vi fick en ganska snabb tid. Vi separerade Minna från Bozz och sedan ringde jag mormor och frågade om hon kunde passa Bozz medens vi åkte till vetrinären och de kunde hon. Väl nere hos vetrinären var alla sköteskor och vetrinären klädda i lustiga kläder, för att det i skulle smitta. De tvättade överallt där Minna varit jätte noga. Kändes bra då. Vetrinären sa att Minna hade kennelhosta och att vi var tvugna att typ sätta Minna i karantän och inte träffa Bozz som än sålänge inte visat några symtom. Det skulle bli skit svårt att separera dem hemma. Efter ett snabbt prat med mormor så blev det bestämt att jag och Bozz åker med mormor hem och bor där tills Minna är symtom fri. Den bästa lösningen av några sämre. Minna tycker att det är ganska skönt att vara själv hemma även om inte matte är det. Hon hostar mycket mindre idag vilket känns väldigt betryggande och Bozz har inte visat några symtom ännu och jag hoppas att det förblir så.

Nu kan jag träna Bozz lite mer än vad jag kunde hemma där det är en avis liten boxertjej som också vill vara med matte. Vem vet Bozz är kanske nästan rumsren när vi kommer hem?! Imorse så satte han sig brevid min säng och gnydde och skällde och jag direkt upp i sängen och ut med han. Duktig pojke att redan signalera till matte att han är nödig. Innan la jag en liten, liten ruta till han. Som han spårar och fattar galoppen direkt. Se upp sen i framtiden för här kommer vi!! I eftermiddag hade jag tänkt att vi skulle ut en runda i skogen. Mormor bor lite annorlunda än vad vi gör hemma. Här är det skog runt i stor sätt hela gården vilket jag tycker är super bra!

Såhär matchande bor jag och Bozz hos mormor

Saknar min lilla flicka hemma, såhär såg det i lördags:

Bozz hade lagt sig mellan Minnas framben, GULLIGT värre!

Hadet så bra sålänge!
Kram
Amanda, MinnaMupp & BozzéBus

Kommentarer
Postat av: Miche & Sune

Gulligt värre med Bozz & Minna...



Synd bara att hon fick kennelhosta, men som sagt det kunde ha vart värre...



Har hört mkt bra om Tobbe som uppfödare, tror att du har valt klokt och bra =) Förbannat trevlig är han dessutom!!!



Ha det så bra!

/M&S

2011-07-13 @ 14:12:45
URL: http://sune.felfunktion.com
Postat av: Jessica

Vilken liten sötnos!!! Många krya på dig hälsningar till Minna vilken otur med kennelhosta just nu. Hoppas inte Bozz blivit smittad.

Kram!

2011-07-14 @ 17:44:12
URL: http://malteboxer.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0