Kurs!! Som vi har längtat

Hejsan allesammans!
Ni ikväll klockan 19.00 startade tävlingslydnadskuresen med Peter och ett gäng andra roliga deltagare. 2 boxrar - Minna & Helga :D Det var verkligen ett jämnt gäng där nästan alla låg på samma (höga) nivå tyckte jag. Det var dock inget härligt väder. Det regnade konstant men Minna hon brydde sig inte om det hon satte sig och la sig ner precis som om det var vilket väder som hellst. Ivilket fall som hellst så var våran intruktör Peter ännu bättre än vad jag trodde. Ett högt men ändå bra tempo samt att han hjälpte en på inviduell nivå. Det var inte heller mycket dö tid som man bara stod utan det var riktigt bra. Fick lära oss att göra vänster svängar. Något jag inte innan gjort då jag inte varit säker på hur man gör men Minna är super lättlärd och lär sig de mesta på de första försöken. Efter fikat regnade det ännu mer. Gjorde kontakt övningar som gick bra men mot slutet märktes det att Minna var duktigt trött.
När vi skulle gå hem så sa jag hejdå lite personligt till Peter och då sa han: Träna nu på vänster svängar och kontakt, du har en riktigt bra hund. JAG=SUPER GLAD (fast att jag vet att Minna är den bästa av dem alla, i mina ögon iallafall). Peter har ändå innan inte sett mig och Minna träna och har inte brytt sig allt för mycket heller. Han verkade mycket förvånad över hur bra vi faktiskt var.
Längtar redan till nästa torsdag!!!
Kraam & gonatt! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0