Nya saker

Hejsan!

Igår var en jobbig dag alltså... går inte in mer på den jobbiga biten mer än att jag är hemma från skolan för att min astma är så jäkla dryg nu efter att ha plågat mig själv under Mila. Varför gör jag det? Nu är det iallafall onsdag och jag har vatt hemma hela veckan. Känns nästan som att jag kommer att vara de resten av veckan också vilket Minna säkert tycker är bra. Sen ska jag prata med min mentor om att kanske få hemstudier en stund så at jag orkar komma tillbaka med mycket energi för skolan. För just nu så är jag bara så trött på det! Men nog om mitt klagande!!

Men efter den jobbiga början på dagen så åkte jag, mamma och Minna iväg för att sätta in alla mina mynt på banken som jag samlat på i kanske 2-3år... de blev en del :D 1723 kr! Hihi super bra. Senare på eftermiddagen så åkte vi till Teba i Höör för att göra en underbar och avslppnande shopping. Minna fick några dental sticks, ett nytt ko gossedjur som hade ett jätte roligt ljud, spårpinnar tills lägret, klämmor o snöre tills lägret och sist men inte minst (störst) så fick Minna ett 1m långt rep som var tjokt och rörligt. Var en chansning om hon skulle gilla den.

Minna med sina saker i sin lilla korg :P

Vilken tur att jag köpte de snöret alltså för hon ÄLSKADE det!! Vet att hon älskar att kampa och dra och sånt men detta var som en helt annan hund när hon fick leka med den. Tänka sig!

Men nu när jag tänker efter, Minna har blivit mycket modigare och kan säga till mer. Sist vi träffade Natalie och Emmsan så sa faktiskt Minna till Emma så att hon blev helt paff. Minna börjar visa allt mer med Emma att hon är den äldre. Himla fräkt! Meeen Minna fyller ju 2år om 2veckor så hon kanske börjar känna sig mer vuxen nu?

Och sen ett annat exempel är förregår när jag, mamma och Minna var och fixade i rabatten. Jag skulle hämta en räffsa och när jag kommer fram med reffsan så blev Minna helt galen. Hon ville leka med den. Sååå de fick hon. Jag sprang runt med räffsan och sånt. Hon började skälla på ett valpigt super gulligt sett! Hon blev riktigt tuff, vågade komma fram till räffsan och... hmm BITA I DEN!!! Så skulle Minna aldrig göra annars, alltså våga göra det. Hon hade fått när hon vet att det är lek och inte när vi räffsar vanligt (för hon märker skillnaden direkt). Wow tror att min lilla flicka snart inte är någon liten flicka längre... Både bra och dåligt känns det :)

Oooh innan jag slutar skriva måste jag bara lägga upp en bild som jag tog för någon dag sen, hihi himla kulig!!

Min lilla Mupp!

Ha de bra allihoppa
Kraaaam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0