Åstorps utställning

Hej!

Idag har jag, Bozz, Natalie och Emma varit på utställningen i Åstorp. Domare för dagen var Fredrik Norgren. I Bozz klass var där en till förutom Bozz dessutom var det debut i valpklass 9-6mån. Jag tyckte verkligen att Bozz skötte sig i ringen. Jag var den som stod för eventuella missar ;) hehe. Det blev i varjefall en 2.a i klassen utan HP.
Kritiken lyder följande: Bra helhet, luftiga prop. Maskulint huvud bra hals och rygg Kort brant överarm bra vinklar bak, grund bröstkorg bra ben och tassar ganska vägvinnande steg. Temperamentsfull.

Det var en ganska bra kritik även om jag gärna hade velat ha ett HP men man kan inte få allt. Får se nästa söndag då vi ska ställa igen på malmö valp. Det är 10 valpar anmälda så det ska bli riktigt roligt faktiskt!

För Natalie och Emma gick det skit bra i ringen tyckte jag. Natalie visade Emma helt otroligt bra tyckte jag även om Emma småpassade lite grann. Hon tycker kanske att det är lättare eller nåt ;) Dock fick Emma ett Very Good vilket Natalie inte var helt nöjd men det är bara att komma igen. Det är verkligen en bra sak med att Minna var så pass ful för man lärde sig verkligen att "deal with what you have"!

Överlag så tyckte jag att det var en fin ordnad utställning och det var roligt att där var mycket boxerfölk som man kände.

Ingen bild idag då Nattis kameras minneskort satt hemma i datan.

Kram på er så skriver jag väll snart igen!
Haaajjddåå!

Kommentarer
Postat av: Filippa & Ester

Bra jobbat ändå! Det är bara att komma igen, det kommer fler tåg!

Ester hälsar och tackar för grattiset, hon har haft en kanondag med promenader, spår och uppletande och till middagen fick hon extra god mat, som var både färskt och köttigt...

2011-11-20 @ 15:54:23
URL: http://estertheboxer.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0