Heros kennelläger

Hej!

I helgen var jag och Bozz på kennelläger i markaryd. Närmare bestämt på Solhaga som ligger en bit utanför markaryd. Det ligger jätte vackert vid en sjö. Jag har varit där 2 gånger tidigare och har alltid gillat at vara där. Jag och Bozz kom dit i fredags, lite senare än vad vi skulle men man börjar bli van att vara lite sen.. :S I vilket fall startades träning ganska omgående vilket var skit bra. Veronika som skulle vara våran instruktör lärde oss först de 4belöningssätten: Social, Kamp, Jakt och Godis. Jag tror att jag och Bozz skötte oss bra. Det var skit kul sätt att belöna på!

På kvällen var det samkväm med ett föredrag om skyddshundar av Micke som var instruktör för IPO gänget. Ett mycket intressant föredrag där vi som lyssnade hela tiden fick försöka tänka själva vilket inte alltid var så lätt tyckte jag. Vi fick en mycket, mycket god middag som bestod av en slags korvstroganoff med ris(i övrigt fick vi super mat varje dag. Tobbe är verkligen grym i köket!).

Dagen började såklart när man gått upp men vi skulle samlas kl 8(en sak jag lärt mig som boxergänget skulle behöva lära sig av kogänget är att tagga ner liiite ;) hehe). Vi började med fortsättning på gådagens belöningsträning. Vi fick också lära oss en liten början på ligg och fritt följ. All träning gav mig massor med glädje och adrenalin! Jag tror att alla såg det tydligt! På eftermiddagen tog Tobbe med oss ut i skogen för att spåra. Jag la ett 150m spår med en vinkel och ett par stopp. Bozz imponerade verkligen! Hade spårade mycket noggrant utan att vara långsam. Det var inte många gånger som han var av spåret. Han stannade till vid snusdoserna och godiset. Ett minus, som jag stod för var att jag var inte tillräckligt energisk vid slutet. Det SKA jag vara vid nästa spår jag lägger!

Kvällen var åter igen till mycket stort nöje men lilla jag var fruktansvärt trött.. tror jag såg ut som en dö sill!

Klockan 8 samlades vi igen för att åka och träna på Markaryds bk. Ännu ett superduper pass med Veronika. Det ända negativa var att jag ramlade och skadade ryggen ordentligt(har fortfarande mycket ont!). Skam den som ger sig tänkte jag och fortsatte i samma tempo. Eftermiddagen testade vi upplet, vilket jag och Bozz måste träna mer på men det löser vi!

En extremt rolig och lyckad helg. Stort tack till Tobbe som fixade alltihopa samt alla deltagare som jag fått lära känna!! Längtar redan tills nästa läger!!

Tyvärr hann jag inte ta några foton men har man haft så fullt upp som jag och Bozz har så kan det inte hinnas med.

Ikväll skulle jag haft fest men tack vare min dumma rygg så får jag skjuta upp det, hoppas det går till typ helgen eller nåt! Hehe liiite sugen.. ;)

Kraamiis!

Kommentarer
Postat av: Marie-Louise Grimlund

Goda tider så söt.Jag smälter.



Uppvuxen med boxer.



Det finns flera stycken bloggar som har boxer och jag frossar.

Tack för titten. Och lycka till.



Kram Mi

2011-11-02 @ 19:37:38
URL: http://thoerr499-vitsippan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0