Wunderbar helg

Hej!

Snacka om mysig helg trots stormen som har rådit i skåneland. Igår var jag med pappa på gårdsbesök till Östergårda gården för att jag ska skriva ett gårdsrepotage till Holstein Aktuellt nu på min praktik. Efter besöket skulle jag och Natalie spåra och träna lydnad men pappa skulle till en bonnekompis innan vi skulle hem. Jag sa till Natalie att hon kunde komma hem till mig och spåra med Emma och Bozz också om hon ville det.

Fick en rapport när jag kom hem att Natalie hade lagt först ett apell till Emma som hade gått riktigt bra. Hon hade spårat noga och apporterat in alla apporterna. Stolt mentor!! Hon hade lagt ett spår yill Bozz med (om jag fattade det rätt) 2 vinklar och en halvbåge med pinnar och hans älsklingsstrumpa sist. Jag har aldrig lagt ett sådant spår till honom. Natalie utbröt hur fantastisk denne lille herre är! Åååh så glad jag blev! Han hade varit exakt i kärnan hela tiden. Markerat varje pinne och sedan lekt för fullt med strumpan. Matte hjärtat lycklig! Natalie hade sedan lagt ett spår till Emma. Vinden hade nu ökat kraftigt under tiden som spåret låg och göttade sig men Emma hade klarat av spåret väldigt bra.

Efter att jag kom hem åkte vi tillsammans med vovvarna till klubben. Bozz fick vila efter sitt spår och för att han skulle på utställning nu idag. Lydnaden för Emma och Natalie gick bra tycker jag men det var snäppet bättre sist vi tränade. Tror Natalie var lite trött i huvudet efter alla mina direktioner ;) hehe! De är på god väg. En ny sak de fick testa var att leka/kampa med min mammas soppslev... som det kan gå :P

På kvällen var vovvisarna + vi ganska trötta. Tyvärr var jag tvungen att skriva på mitt repotage men under tiden fotade Natalie vovvisarna. Våra pälskisar!

Busar right! <3

Fribox Emma Klämma & Heros Balboa





Idag var det då dax för årets sista utställning. Malmövalp stod det visst på pm.et! Det var på stadionmässan i malmö och snacka om att där var trångt där inne. Tur jag hade buren ska jag säga och det tyckte nog Bozz också. Det är verkligen en bra social träning. Vi ställde i Valpklass 6-9mån med 2 andra hanar. En av dessa var Winston som vi mötte i Lund. Bozzi vann klassen med HP sedan vann han även bästa hanvalp mot en valp 4-6mån. Sedan var det då mot den lilla tiken. Tiken vann men vad gör det! Bozz skötte sig som en stjärna. Ställde sig skit bra och sprang väldigt bra. Denna domaren lät oss springa väldigt mycket. Bra motion får man iallafall ;) Natalie sa också att jag själv som handler aldrig visat så bra innan, wie!

Bozz slutade alltså 1, HP, 1 bästa hanvalp, BIMvalp. Underbara lilla pojke!
Kritiken lyder:
Elegant men ändå maskulin. Bra prop i höjd och längd. Ngt hängande ögon. bra längd i nosen. Framstjutet frontparti tillräcklig benstomme. Bra bakställ. Rör sig väl bra stramhet aktivt sätt. Bästa hanvalp

De var väll inte fyochskam?

Valpklass 6-9mån hanvalpar






Tack för oss!

Kommentarer
Postat av: Filippa & Ester

Grattis, skitbra jobbat!!! Tips: ha inte handen under magen när man inte förflyttar tassarnas positioner, för då blir ryggen lite bågformig. :)

2011-11-29 @ 17:07:32
URL: http://estertheboxer.cybersite.se
Postat av: Jessica

Fin kritik på en snygg boxerkille. Härligt foto på Emma och Bozz.

//Jessica

2011-12-11 @ 22:14:19
URL: http://www.malteboxer.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0