Life goes on

Hej!

Det har hänt mycket den senaste tiden. Jag har haft jätte svårt för att släppa taget om henne. Det är nu 2,5v sedan jag tog det fruktansvärda beslutet och tiden har gått både i slow motion och helt speedat. Det är precis som att man lever i en egen slags bubbla men ändå har jag och Bozz fått mer och bättre kontakt än någonsin. Han är en fantastisk liten hund han. Han låter mig vara ledsen när jag behöver det men han låter mig inte gräva ner mig eller gömma mig. Han är så liten men ändå så himla cool. Det är svårt att släppa men Bozz hjälper mig i min fart.

Minna mitt hjärta!

I helgen var jag och Bozzen på ett litet helgläger på Solhaga i Markaryd tillsammans med ett gäng boxerfantaster. Tack Gunilla för ett gott intiativ och tack alla ni andra som gjorde det till en mycket lyckad helg.
Bozz var verkligen duktig i de korta spåren jag lagt.
Första spåret: Lade jag godis i nästan varje steg då han på torsdagen innan inte hade förstått ett dugg av vad jag ville att han skulle göra. Det blev nästan lite sök över det hela för han började leta godiset i stället för att föjla spåret. Fick tips om att använda godiset i tomma snusdoser i stället och att ev börja med en pinne.
Andra spåret: Gjorde han riktigt bra. La bara godis i de 2 första stegen sedan hade jag 2st snuburkar med korv i. Bozz tyckte att det var super intressant när jag skulle öppna dem. Pinnen tog han DIREKT i munnen. Han tyckte att det var super roligt!
Tredje spåret: Han spårade nogrannt och bra, fick tips om att lita mer på honom och att ha längre lina. Ska sätta tipsen i verket på lördag då Jessica och Malte kommer för att spåra med oss. Skulle spårat idag men vädret är så fruktansvärt illa.

Kolla vem som har näsan i marken ;)

Typ halva spårgänget vid vår samlingsplats

Snacka om boxerknock, så kan det gå Silahs när det är Bozz som vill ha flickan Mira :P

Bozzi 4,5mån

Vi nu

Vi satt på en super mysig brygga.. samma som för ett halvår sen och då såg det ur såhär:

Minna <3 Emma <3

Idag tränade jag ligg inne medens det regnade. Han har inte velat lägga sig ner på kommando innan utan jag har visat med handen. Idag föll poletten ner och han lägger sig. Kanske inte direkt men ganska fort. *Stolt! Nu i eftermiddags/kväll gick jag och Bozz ut på en prommis med träning. Väl ute på stycket utanför gården så började vi leka lite. Bozz var lös som en såndära löshets träning eller nå. Tränade också kontakt då jag vill att han ska kontakt under annorlunda omständigheter. Han fattade galoppen :) Helt plötsligt börjar det hagla och blåsa kraftigt. Bozz var en 10m från mig och höll på att blåsa iväg och det var inga små hagelbollar heller. Jag kallade snabbt in Bozz såg att det såg ut som att träden var påväga ner mot marken. Tar upp en smått rädd Bozz i famnen för att sedan springa över betet och till ett "vindskydd" av halmbalar. Tur att Bozz är van att bli buren alltså! Jag var så anfådd och trött efterså ja helt otroligt. När vi kom in sedan slutade det hagla.. typiskt! Bozz han lekte så gärna inne i värmen istället för därute i det kalla.




Ha det bra sålänge!
Kram från mig, Bozz & Minna 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0