Times

Hej!

Imorgon har det gått 4v och visst känns det bättre och bättre för varje dag. Min terapi är Bozz och att skriva om det. Så man kan kalla denna stunden en av mina terapi stunder. Det känns kind of nödvändigt..

Min MinnaMupp!

Idag har jag haft en riktig sovmorgon, till 11.00 tillsammans med Bozz och min kompis Pernilla. Det var verkligen längesedan jag gjorde det. Bozz är helt underbar boxer kille och jag älskar hans upptåg. Men om man nu ska jämföra dem så var Minna ännu mer med att hitta på upptåg. Bozz är så chill på någotvis. Minna kunde göra de mest konstiga saker. Hoppa efter katter i träd, göra skit roliga miner eller rulla sig med en leksak under sig. Bozz är mer sansad och sammansatt, koncenterar sig och är väldigt intresserad och ambitiös i allt han/jag gör. Han ger inte upp, han är på et igen. Jag älskar hans temperament!

Nästa vecka på tisdag så ska jag hålla i vår hund-lektion på skolan. Det kommer att bli 3h lektion om spår/bruks. Det ska bli skit roligt! Bozz ska få följa med och bo på internatet en natt. Tror det kommer att bli en super bra miljöträning med alla människor som bor på internatet men också på själva lektionen då Bozz naturligtvis ska få vara med. Medens jag håller teori ska Bozz få träna på att vara avslappnad i lektionssalen och sedan ska Bozz och jag demostrera ett lätt spår, på den nivå som vi är nu. Hade varit roligt om man kunnat visa ett mer avancerat spår också men nu är vi inte där ännu, sånt är det ju när man har en liten pöjk ;)

Hmm vad ska jag hitte på imon? Jag tror att jag och Bozz ska ut och gå lite i rövarekulan. Där är så mysigt! Får nog ta med kameran tror jag. Börjar bli dax med lite nya kort ;)

Snart är det dax för Tobbes kennelläger, ååh vad jag längtar! Ska bli skit kul att få lära sig massa nya saker!
Kolla vem det är som Tobbe har i sin famn.. http://herosboxer.se/empty_36.html 



Fina vovvar som nu leker tillsammans igen Babsan(vår förra boxer Zorbas barnbarn)
och Minna 6,5mån


En kompis till mig frågade hur jag orkar med att titta på bilder/filmklipp/skriva på/om Minna och ibland ramlar där ner ett par tårar men man måste vara stark för sig själv och för Bozz. Det hade varit värre om jag tänkt efteråt att det var ett felaktigt beslut som jag tagit om Minna men det vet jag att jag inte har. Jag gjorde det rätta för Minna och för den anledningen jag känner mig stark, stark med att fortsätta med Bozz och göra det absulut bästa vi kan!

Minna har gjort mig stark!

Kram allesammas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0