Mina boxrar 1992 till nu

Hej!

När jag var 8år så dog vår dåvarande boxer Zorba, 9år blev hon. Hon är anledningen till att jag ville ha boxer när jag skulle köpa för 2,5år sedan. När jag och min bror var små så skyddade hon oss om någon okänd kom in på gården. Hon var min bästa vän. Jag minns dagen då hon dog. Jag kommer ner till köket där pappa och min lillebror satt. Min bror såger helt glatt: - Zorba är död. Jag var skit ledsen hela dagen och låg med mamma i hennes säng. Jag fick slippa skolan och allt. Hon vart en underbar hund!

Sjunnarps Zorba 1992-2001 och jag 2år



Ganska häftigt att det finns kvar fast att hon bara var en gårds/familje hund.

Sedan har vi Minna. Minna som vart min älskade pärla som gjorde att jag klarade några riktigt svåra år. Från början var det så att min bror ville skaffa hund. Han tjatade i typ 1månad. Han ville inte ha en boxer och mamma&pappa ville inte ha något annat än en boxer. Min bror gav tillslut upp och då började jag tänka hur roligt det hade varit med en egen hund. Jag började tjata på mina föräldrar. Tillslut kom vi fram till att om jag tjänar ihop till henne så skulle det gå bra. På min födelsedag den 2.a april fick jag halva "Minna" i present. Mamma skrev på brevet att hon tyckte att hon skulle heta Minna då jag själv alltid kallade mig det när jag var liten. En liten Minna blev det allt! Minnas valptid var allt annat än lätt. Tidigt förstod vi att Minna hade problem med njurarna för att hon inte kunde kontrollera sitt kissande och drack otroligt mycket vatten, fick hon inte det så mådde hon jätte dåligt. Jag är glad att jag fick så pass lång tid med henne ändå. Vetrinärerna sa att hon skulle inte klara 1års ålder men det gjorde hon, 2års ålder också. Jag är så glad över henne. Hon var en mysig och helt underbar hund ända in i det sista, jag ångrar inte en sekund av henne.

Buffet's Ava Gardner 15/4 2009 - 18/9 2011


Sedan har vi lille Bozz. En boxer utan dess like! Imorgon är han 5mån gammal. I januari iår började jag fundera på om det skulle vara dax att han en ny boxer till sommaren. Jag ville ha en boxer som jag verkligen kunde arbeta med och som hellst skulle se bra ut för att jag gillar utställningar. Jag kollade runt på kennelhemsidor för att s vem som hade planerade kullar. Kom till Tobbes sida. Hade kollat där innan också men bara kollat hundarna och sånt. Tyckte jätte mycket om Hexa på bilderna och det var just hon som han hade en planerad kull på. Jag hörde av mig och fick svaret att hon snart skulle löpa och att Tobbe skulle höra av sig. Opå den vägen var det. Sedan när jag kom och hälsade på vid 5v ålder kändes det helt otroligt, både att få se valparna men också för att träffa Hexa, Kaxe, Hannah och Tobbe samt Tobbes pappa. Jag blev helt förälskad i valparna. Bozz var den lugnaste valpen. Han satt hela tiden under stolen som mamma satt på och bet på hennes tröjsnöre. Vi sa då
- Det är kanske meningen att det är han som ska med oss hem?
Men det var en tik jag ville ha.. meeen så blev det ju inte och det är jag ganska glad för, för annars hade inte jag haft min lilla påg ;)

Heros Balboa 5v gammal


Imon åker jag och Bozz in till stan för lite miljö/social/kontakt övning vi ska ta bussen in, gå runt en del och sen kommer pappa och hämtar oss.. går ingen buss förrens 4timmar senare :( Ska bl kul ivarjefall!

Kram Amanda, Bozz, Minna & Zorba

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0