Årsmöte och träning

Hej på er!

Förra helgen på lördagen var jag och Naty + doggsen i Höör och tränade lite lydnad. För första gången på länge körde vi båda 2 samtidigt med doggsen. Jag tror enligt vad Naty sa att det hade inte gått så pass dåligt på mycket länge. Tråkigt måste jag säga! För mig och Bozz gick det riktigt bra. Vi körde som vanligt inga färdiga moment utan vi tog några steg av varje. En sak jag tränade mycket den lördagen var att Bozz skulle få vinna leksaken när vi lekte för att sedan ha han till att komma med leksaken. Han är kanske inte den som springer iväg med leksaken när han fått den och han är i koppel utan han står bara där med leksaken i munnen ca 1,5m ifrån mig utan att komma, utan att gå. Fast denna dagen kom han! Såååå glad! Vi hade super fin kontakt och vi lekte och hade det riktigt skoj!

Sedan på söndagen var det dax för årsmöte på Hörby BK för Södra lokalområdets boxerklubb. Jag är egentligen inte särskilt insatt i hur ett möte på det viset går till men jag och Natalie försökte verkligen hänga med i svängarna. Jag blev invald som suppleant och arbetet som en del av styrelsen började omedelbart vilket jag tyckte var skit roligt! Jag fick i uppdrag att fixa en framsida till SLOs medlemsblad samt försöka ragga lite sponsorer samt skriva en pressentation om mig själv. Om jag en dag skulle vinna massor med pengar (inte för att det är så troligt men ändå) då skulle jag fixa så att SLO fick en egen stuga och en egen apellplan!

Precis innan årsmötet var Winston med matte Jenny ute och lekte. Jag frågade om Bozzi fick vara med. Winston är en månad äldre än Bozz. Jag tycker det är viktigt att Bozz får leka med jämnåriga boxerhanar så att han hellst inte ska bygga upp någon aggression. När hundarna var i koppel innan så var det lite gruff från Bozzens sida men när han lugnat ner de små nerverna släppte vi dom. Winston är lite bordus men det gick faktiskt jätte bra. Sedan släppte Natalie Emma och hon gick direkt in i rollen som "den som bryter" när små pojkarna blev lite för närgångna (utan gruff). Härligt må jag säg!

Tyvärr inga bilder från helgen :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0