Träning inför utställningssäsongen

Hej!

Idag såhär dagen efter fest känner jag mig riktigt toppen faktiskt! Solen skiner och det är +8 grader ute. Me like!

Igår var jag och Natalie i halmhuset igen för att träna lite. Dock var vi kanske inte allt föör taggade med tanke på det fruktansvärda vädret och att vi var, lite gnälligt kanske, trötta. Dock så kände vi verkligen för lite utställningsträning. Jag och Bozz behöver lära oss att springa utan att göra känguru hopp.. Igår gick det verkligen bra. Bozz sprang mycket snyggt och jag har äntligen funnit sättet att göra detta på. Efter att ha sett en bild på en springande boxer från Atibox förra året har jag förstått den svåra konsten ;) hehe.


-Ååh matte, godiiis!



Riktigt fint står han tycker jag :D

Emma kan hon också :D

Efter träningen körde vi hem och lagade mat sen åkte vi in till Eslöv för att hitta en affär med inriktning IPO men vi kom fram till att det var nog bara en internet butik eller nåt... Natalie lämnade mig på körskolan och efter att först ha gjort teori och sedan kört sa min körskolelärare att nästa steg var halkan och sen var det dax för uppkörning&uppskrivining. Nu är det nära, frihet här kommer jag!

Idag la jag ett IPO spår ute på betet till Bozz och ändrade på de saker som blivit lite tokigt sist. Jag la köttbullsbitar i nästan varje steg och jag gick på en rak linje istället för att gå som man brukar. Bozz var faktiskt fenomenal om jag får säga det själv. Han var nästan hela tiden i spåren och kollade nästintill alla mina steg. Han var dock lite förvirrad men det är ju för att det bara är 3e gången jag försöker lägga ett bra IPO spår. Det faller väll på plats såsmåningom. Efter spåret tränade vi lite lydnad. Han har verkligen börjat bita bra i allt jag vill kampa med och han har fokus hela tiden. MEN en sak Bozz inte gillar är att stanna kvar i liggande ställning. Sitta går bra men hellst inte ligga ner tycker Bozz. Jag tror inte att det är underlaget utan mer att han gillar inte att ligga ner medens jag står. Hjälper jag honom med t.ex köttbulle ner i ett snabbt läggande så går det bra i alla underlag. Får se hur jag ska göra. Det är bara att träna vidare. En mycket positiv sak är att han börjar komma med sakerna när han har vunnit dem. SÅÅÅ roligt!!! 

Nu känns det som att det blev en del text menmen..

Kram på er alla där ute och ha en jätte fin icke bakfull dag som jag ;) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0