Träning nu igen

Hej!

Nu blev det senare än vad jag tänkt med att skriva om helgen som varit men nu kommer det iallafall, håll i er!

I fredags var jag hemma från skolan för att jag hade probs med astman och Natalie fick jobba själv i stallet även om jag hjälpte henne till en början. Jag fick istället vara boxer vakt vilket jag mer än gärna är. Det för mig tillbaka till när jag själv hade 2 st. Jag saknar den känslan av 2 boxrar. vet rätt vad det är har jag kanske 2 igen... ;) Emma & Bozz är verkligen duktiga, efter att ha busat en stund gick vi upp till mitt rum och vovvisarna bara slocknade och sov i säkert 1,5h. Mysig kväll helt enkelt!

Lördagen började tidigt för att förbereda lite inför träningsträffen som vi skulle ha hemma hos mig eller iallafall under mitt befäl. Klockan 9 var alla här(Tobbe, Kaxe & Hanna, Johanna, Jaffa & Java, Stefan & Bonnie, Kent, Yvette & Bizon samt vårt lilla gäng. Vi började med att åka ner till skogen där vi skulle spåra. Det gick mycket bra för alla tyckte jag även om alla inte tränat lika mycket som andra.


Johanna & Java

Ååh vad roligt att hitta en apportis sa Java!

Jag och Bozz vid apport

Lugnt, noga och metodiskt - så ska de va tycker Bozz

Tyvärr var det alla bilder från hela dagen från Natalies kamera. Johanna har några till. ska se om jag kan få dom :)

När vi varit i skogen så åkte vi hem till gården och utanför på ett bete la vi IPO spår. Snacka om annorlunda mot svenskbruksspår. Tror att vi kan ha nytta av att kunna IPO spår i framtiden. Efter mycket god mat som min älskade mor lagat åkte vi till vår andra gård som har ett tomt halmhus där vi var och tränade lydnad. Måste säga att jag var verkligen imponerad av alla!! Roligt att se hur långt alla kommit och hur bra de var. Min och Bozz insats var faktiskt riktigt bra tyckte jag. Han hade verkligen koll på mig hela tiden. STOLT MATTE!

När vi sedan kom hem var klockan 18.30. Vilken dag alltså, tack! Hoppas på flera sådanna här dagar i vår.

Innan jag slutar med mitt inlägg måste jag lägga upp en bild på en viss cheesecake som jag bakade i söndags..

Använd INTE mjukost som är smaksatt med vitlök i en sheesecake... DET BLIR INTE GOTT! & det hjälper inte med att ösa ner socker i den... Hahah

Hejdåå på er!

Kommentarer
Postat av: jonna

Å vad jag längtar tills nästa gång! Då SKA vi vara med :)

2012-02-21 @ 10:47:35
URL: http://http://livetigaridaaimorgon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0