Årets första träning på klubben

Hej!

Igår vaknade en trött Amanda av en ytterst pigg boxer.. Undrar hur han orkar ibland, hehe. Det fanns inget annat att göra än att gå upp och senare på dagen åkte vi till klubben. Bozz var mycket intensiv i träningen och var verkligen taggad på vad jag än höll i. Dock märks det att så fort jag inte är väldigt aktiv så lyssnar han på ALL störning. Det känns verkligen att vi behöver en liten unghundskurs där Bozz kan lära sig att inte bry sig om de andra ljuden, hundarna, människorna, bilarna mfl. Jag lekte som vanligt upp Bozz och tränade att han ska komma in med saken när han vunnit den i kampen. Bozz har ett mycket stort ägande så det är svårt men det är bara att fortsätta tills det sitter. Tränade också följa övningar och han är verkligen duktig nu med både vänster, höger och helt om vändningar. Verkligen roligt!! Sist tränade vi stanna från sitt. I och med att han är så intensiv med mig så vill han gärna vara nära mig hela tiden och när han nu ska stanna så ser man hur hela hunden bara väntar på att jag ska komma tillbaka så snart som möjligt meeen han sitter ändå kvar!

När jag tränar Bozz så använder vi inga hela moment och vi leker väldigt mycket och skapar relation mellan oss. Hela moment och mer krav får komma med tiden men just nu är det min och Bozz relation i centrum.


- Vad händer nu matte?

Nu kampar vi lite

Idag var vi ute med en ganska lång runda. Efter en stund på en runda som vi inte har gått så mycket blir Bozz skit rädd (Bozz blir aldrig rädd!). Det var för ett stort trähjul. Vi gick sklart fram till den och han fick nosa på den och så lekte vi lite och han var bra en stund. Sen ser jag att han igen hukar sig svansen mellan benen och sänkt huvud - rädd. Jag har ingen aning för vad utan jag fortsätter och nojjar inte med han för att se om det går över. Efter en km fortsätter han fortfarande så jag satte mig ner på marken och väntade helt enkelt tills Bozz åtminstånde hade slappnat av så att han satte sig ner självmant. Jag fick sitta där ganska länge. Det var skönt i solen och tillslut satte sig Bozz ner. Jag klappade om honom och han fick en godis för att han var lugn. Vi satt kvar där en stund och sen när vi gick igen var han som vanligt. Vi lekte lite i en vattenpöl och det tyckte han var suveränt. När vi kom ner mot stora vägen igen vände vi och gick tillbaka. Tänkte att jag skulle se om/vad det var som skrämt han men han var precis som vanligt hela vägen tillbaka. Undrar vad det kom från? Han reagerade inte ens på trähjulet. Ska gå där imon också om han fortfarande reagerar.

Imon börjar skolan igen, skit också!


Mina älsklingar från den 8/8 - 11 Fan Minna vad jag saknar dig!! <3

Over and out

Kommentarer
Postat av: Naty & Klämmis

GUUD VILKEN FIN HEADER AMANDA!! Fyy vad jag blir avis! <3

2012-01-08 @ 21:38:32
URL: http://boxernemmaochjag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0