Härligt med träning



Syster Java(Heros Biscaya) med matte Johanna

Mamma Hexa(Engelaiz Phatasy Witch) med matte Pia

Tobbe med hans Kaxe(Hausse Utah)

Helgen började efter skola + jobb i fredags. Bozz fick för första gången vara med på ett helt jobbepass ute i stallet. Han skötte sig mycket bra, åt inte allt för mycket bajs, jagade inte katterna och sprang inte in till korna. Efter jobb var vi inne och mös på mitt rum. Hundarna tycker verkligen om varandra vilket är jätte skönt. Natalie lagade mumsig mat till mig och hon, mums!

Inte allt för tidigt gick jag, Naty och doggsen upp för att packa iordning oss och sedan åka upp till Ronneby och Bozzens uppfödare Tobbe (www.herosboxer.se). Vi skulle träna lydnad/relation/kontakt tillsammans med Tobbe, Johanna och Pia. Väl framme bjöd Tobbe på mycket, mycket god mat i form av Risotto. Jag har aldrig ätit det innan men jag tyckte verkligen det var gott! Efter middagen stack vi till någon appellplan någonstans som jag inte vet var.. Vi fick en turordning, vi fick nummer 2. Jag fick mycket nya och bra tips hur jag ska göra mer med godiset för att få in ett bra följande och bra tips på att få in en fin position till fotet. Vi tränade inkallning också. Bozz kom som ett skott!! Det var väldigt lärorikt att se de andra träna och få tips. Natalie tyckte verkligen om träningen också, hon har aldrig varit med och träna med Tobbe och hon var verkligen nöjd med tipsen sa hon.

När alla tränat färdigt hade det börjat snöa något otroligt mycket. Naty fick verkligen ha huvudet på skaft när vi körde hem men som den bra bilförare hon är gick det bra. Väl hemma ville vovvarna busa och mysa. Mysigt alltså!




- Haha Emma!!

Idag tog vi alla 4 en behövlig sovmorgon. Drömde en skit skum dröm alltså.. mycke skum.. Vid 11 tiden stack vi till Hörby bk för lite lydnads träning. Jag och Bozz började träna. Jag trände mycket med fotpositionen som vi fått lära oss dagen innan och lekövningar med olika föremål. Bozz tyckte det var skiit roligt!! Natalie & Emma tränade på tipsen de fått dagen innan. Måste säga att det går verkligen fort framåt! Emma fick sedan ett rakt godisspår på andra sidan appellplanen. Hon tog det bra fast jag tror att hon antar mycket när hon spårar men jag är inte helt säker på det.

En runda till skogen blev det sedan på eftermiddagen. Bozz fick ett ca 350m spår med 2 pinnar, 1 leksak, 1godis hög(4korvbitar) + ett slut. Han var av en gång på ca 2 m från spåret men kom väldigt snabbt tillbaka till spåret. Annars följde han spåret mycket bra. Bozz starka gren är just spåret. Så roligt att se hur han jobbar med nosen för att lösa problem. Han spårade till och med på asfalten på vägen som jag hade korsat efter spåret slut.










Kuperad Bozz?

Trevligt slut med älsklingstrasan

Jag och Bozz har precis myst och tittat på Mamma Mia! Underbart mysigt

Over and out för oss idag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0