Bozzens första sommar

Hej mina vänner!

Hela sommaren har nu gått och vi börjar komma in på hösten. Ska försöka ta upp de största händelserna i sommar. I slutet av juni var jag och Bozzen i Landskrona på Södras utställning. Domare var en engelsk domare. Kändes bra när jag visade honom och bra gick det! Exellent, JKK1, CK men ingen placering i bästa hanklass. Bozz är ju ganska outvecklad ännu vilket jag tycker är bra. I början av juli åkte jag och Bozz upp till Bozzens syster Jazza med matte Jonna och husse Tobbe i Trollhättan. Det var en skit rolig helg med mycket hundträning och mys. Bozz och Jazza älskar verkligen varandra. Helgen efter åkte vi upp till kennelpappan för lite träning med Jonna, Tobbe, Johanna, Natalie (tror inte jag glömt någon?). Verkligen super trevligt och massa bra träning! Dagen efter åkte Jazzis gänget hem till oss på Bokehill. Mega mysigt! Måste göras om alltså!

Boxerlägret i mitten av juli. Jag och Natalie var med i IPO gänget. Ett helhärligt gäng där vi tränade dagarna i ända, spår, lydnad och skydd för instruktör Berra. Kommer samla pengar tills nästa år! I augusti var det boxer-sm där jag åkte upp med Fiat. Det var en härlig helg åter i boxernstecken. Grattis till alla som tävlade. Det taggar verkligen en för framtida tävlingar!!! I utställningsringen blev utgången Exellent, 3JKK utan CK. Det gick dock till Bozzens bror Heros Bizon. Grattis! Grattis också till Johanna med Java, Heros Biscaya, till 3.a med CK och till Jazza som fick ett exellent. Vi vannt Avelsklassen med ett HP och grymm kritik. Fick sedan HP i uppfödarklass. I början av september var det dags för årets sista boxerspecial som var ÖGLOs. Jag åkte upp i fullpackad bil tillsammans med Gun m Jizza och Ann m Snäckan. Det gick väldigt bra då Jizza blev BIM och Snäck kom 2.a i veteran m CK! Inte sämre gick det för Bozzen: Exellent, JKK2, CK ingen placering i bästa hanklass men han är fortfarande outvecklad och kommer igen sen när han är mer vuxen. Domare var Ingrid Andersson.

Imon åker jag och Bozz hem till Natalie och Emman, deras första tävling nu på söndag: Appellklass spår. Lycka till!!! 13oktober är det dax för MH i Ronneby för hela kullen. Ska bli riktigt spännande!!! Den 18oktober flyger jag, kennelpappan Tobbe och Veronica till Milano för IPO-WM för boxer. Gud så kul och spännande det ska bli! Längtar som satan!

 


Syster och bror, Heros Belize & Heros Balboa


Tobbe och Bozzen - sött uttryck Tobbe! ;)


Bilder från Boxerlägret - 2012 på Bozzen


Lite kul i grustag med bästisen Emma


Bozz 11mån


Bozz 14mån


Bozz 14mån

 

Nä nu får jag ut och träna lite linförighet

Över & Ut - Amanda Palm


Kommentarer
Postat av: Jonna

Härligt att ha dig tillbaka på bloggen :)

2012-09-15 @ 09:07:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0